vineri, 1 noiembrie 2013

Despre note si calificative

Baiatul meu a luat acum vreo 2 zile o nota mai mica la matematica dar eu nu i-am zis aproape nimic despre nota atunci. Am vorbit doar despre faptul ca a fost neatent. El credea ca o sa ma supar rau pe el, nu inteleg de ce. Cred ca asa vorbesc ei intre ei la scoala ca se intampla. Mi-am dat seama de asta si nu am facut caz deloc, nu vreau sa imi ascunda note daca sint mici.

Ieri m-am gandit ca nici asa nu e bine, sa nu ii zic nimic. Si am vorbit relaxat despre nota lui, fara sa ii fie lui teama de supararea mea.



I-am spus ca nu notele mari sint cel mai important lucru care trebuie sa i se intample la scoala, ci sa invete cat mai multe lucruri. Pentru asta trebuie sa intrebe tot ce nu intelege. Notele sint o masura pentru cate lucruri stie si daca sint mici inseamna ca mai are mult de invatat si trebuie sa faca mai mult efort.

Adevarul e ca e complicat. In sistem asa cum este acum notele sint foarte importante pentru admitere la liceu si la facultate. Nu poti face abstractie de note si de faptul ca ele trebuie sa fie mari in gimnaziu.

Am dat azi peste urmatorul articol: Unde gresesc scolile Se refera si la note si la atentia care li se acorda, la faptul ca notele mici nu sint considerate ca facand parte din procesul de invatare ci ca penalizare intr-un mod eronat pentru ca esecul face parte din invatare.




Articolul se concentreaza pe situatia actuala cand informatia este peste tot si elevii trebuie sa invete altfel dar desi ideea e extraordinara nu se poate aplica in Romania. Aici inca mai avem situatia in care doar profesorul impartaseste informatia unor copii pentru ca ei nu au acces la alte surse de informatie. Dar ideea ca notele ar trebui sa fie considerate ca facand parte din procesul de invatare este valabila si tare bine ar fi sa fie aplicata peste tot.

Sursa: TED 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu